salemziba

آموزش حفظ نکات سلامتی

salemziba

آموزش حفظ نکات سلامتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نرمی استخوان یک بیماری اسکلتی ناشی از کمبود ویتامین D، کلسیم یا فسفات است. این مواد مغذی برای قوی و سالم ماندن استخوان ها مهم هستند. افراد مبتلا به نرمی استخوان دارای استخوان های ضعیف و نرم، رشد کند و در موارد شدید، ناهنجاری های اسکلتی هستند.

نکات مهم

ویتامین D به بدن کمک می کند که کلسیم و فسفات را از روده جذب کند. ویتامین D در محصولات غذایی مختلف، از جمله شیر، تخم مرغ و ماهی قرار دارد. همچنین هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D جذب بدن می شود.

کمبود ویتامین D بدن را برای حفظ سطح کافی کلسیم و فسفات دچار مشکل می کند. وقتی این اتفاق می افتد هورمون هایی تولید می شود که کلسیم و فسفات را از استخوان آزاد می کنند. هنگامی که استخوان ها مواد معدنی را از دست می دهند، ضعیف و نرم می شوند.

چه کسی در معرض خطر ابتلا به نرمی استخوان است؟

عوامل خطر عبارتند از:

سن: نرمی استخوان در کودکان بالای 6 تا 36 ساله شایع است. در این دوره زمانی، کودکان معمولا رشد سریع و بدن آنها نیاز به کلسیم و فسفات بیشتر برای تقویت و توسعه استخوان ها دارد.

رژیم غذایی: در رژیم گیاهخواری که شامل ماهی، تخم مرغ یا شیر نیست، خطر ابتلا به نرمی استخوان بیشتر است. اگر مشکل هضم شیر یا حساسیت به شکر شیر (لاکتوز) دارید، خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش می یابد. نوزادانی که تنها شیر مادر را می خورند می توانند کمبود ویتامین D داشته باشند. شیر مادر به اندازه کافی ویتامین D برای جلوگیری از نرمی استخوان ندارد.

رنگ پوست: کودکان آفریقایی، جزیره اقیانوس آرام و تبار خاورمیانه در معرض خطر ابتلا به نرمی استخوان هستند زیرا پوست تیره دارند. پوست تیره نور خورشید را جذب نمی کند، بنابراین ویتامین D کمتری در بدن دارند.

موقعیت جغرافیایی: بدن ما بیشترین ویتامین D را در معرض آفتاب به دست می آورد، بنابراین اگر شما در ناحیه ای با نور خورشید کم زندگی می کنید، بیشتر در معرض نرمی استخوان قرار دارید.

ژن ها: نوعی از نرمی استخوان می تواند از طریق ژن به ارث برده شود. این نرمی استخوان که نرمی استخوان ارثی نامیده می شود، از جذب فسفات توسط کلیه جلوگیری می کند.

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

نرمی استخوان (راشیتیسم) چیست؟

  • ۹۸/۰۱/۱۳
  • setareh bagheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی