salemziba

آموزش حفظ نکات سلامتی

salemziba

آموزش حفظ نکات سلامتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کدو سبز در واقع میوه ایست که در دسته سبزیجات قرار گرفته است و به شکل شگفت انگیزی سرشار از مواد مغذی و با ارزش است. از میان انبوه خواص مفید کدو سبز می توان به بهبود روند هضم غذا، لاغری و دیابت، جلوگیری از پیری زودرس و ده ها مورد دیگر اشاره کرد. تمامی خواصی که در این مطلب می خوانید جزو خواص ثابت شده علمی هستند و فوایدی به جز این موارد حداقل تا سال 2019 برای کدو سبز ثابت نشده است.

کدو سبز یکی از اعضای دوست داشتنی خانواده کدوهاست که از آمریکای مرکزی به نقاط دیگر جهان نیز راه پیدا کرد. این گیاه محبوب در آب و هوای گرم و مناطقی که خاک مرطوب و حاصلخیز دارند رشد می کند و از زمان کاشت تا اولین برداشت آن چیزی حدود 35 تا 60 روز طول می کشد. کدو سبز می تواند 63 سانتیمتر رشد کند اما معمولا وقتی به ارتفاع 12 سانتیمتری رسید بهترین زمان برای برداشت کدویی خوش عطر و طعم است. به طور کلی سبزیجات تیره رنگ حاوی مواد مغذی بیشتری هستند؛ اما درباره ارزش غذایی کدو چقدر می دانید؟ دقت کنید بهترین روش برای مصرف کدو سبز، رنده کردن آن و استفاده در سالاد یا مصرف به صورت خام می باشد. همچنین پیشنهاد می شود در صورت استفاده در غذا، آن را نیم پخت کنید تا خواص خود را از دست ندهد.

خواص کدو سبز

Ø®Ù?اص کدÙ? سبز

دلایلی که شما را متقاعد می کند کدو سبز بخورید!

1-بهبود روند هضم غذا

ترکیبات موثر موجود در کدو سبز باعث کاهش مشکلات مربوط به هضم غذا مثل یبوست و مسائل گوارشی می شوند. کدو سبز حاوی مقادیر فراوانی آب و فیبر است و بعلاوه الکترولیت ها و مواد مغذی بی شماری دارد که همه و همه به سلامت دستگاه گوارشتان کمک می کنند. همچنین ثابت شده است که مصرف منظم کدو سبز از بروز زخم معده، سندروم روده تحریک پذیر یا IBS و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

2- جلوگیری از پیری زودرس

پیری فرایندیست که ناشی از فعالیت سموم و رادیکال های آزاد در بدن و التهاباتیست که در طول زندگی همه ما در بدن رخ می دهد؛ اما خبر خوب اینجاست که آنتی اکسیدان ها می توانند این سموم و التهابات را از بین ببرند. کدو سبز به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و ریز مغذی های ضد التهابی از بدن در مقابل رادیکال های آزاد و التهابات محافظت می کند.

...

برای آشنایی با سایر خواص کدو سبز بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خواص کدو سبز برای دیابت، چاقی، لاغری و نحوه مصرف صحیح آن

  • ۹۸/۰۱/۱۲
  • setareh bagheri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی